Primaria Municipiului Constanta
bd. Tomis nr.51, cod 900725
telefon: 0241488100, fax: 0241488195, email: primarie@primaria-constanta.ro
Acasa Harta orasului Video Constanta Video Mamaia Album foto Persoane de contact
click aici pentru instructiuni privind accesarea paginii de catre persoanele cu dizabilitati
cautare avansata...
 
O noua sedinta ordinara a Consiliului local al municipiului Constanta
In conformitate cu prevederile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare, se convoaca Consiliul local al municipiului Constanta in sedinta ordinara, luni, 31 august 2015, ora 12:00, in sala "Remus Opreanu" a Consiliului Judetean Constanta

Va rugam dati click pe titlul unui proiect de hotarare din convocator pentru a vedea continutul acestuia.
click pentru a descarca convocatorul
De interes
Anunt RAJA
RAJA intervine in domeniul public astazi 27.08.2015, in urmatoarele puncte de lucru:
- Str. Poporului, nr.45 - conducta-S1;
- Str. Primaverii, nr.27A - bransament-S2;
- Str. Fragilor, Bl.V1, PT nr.47 - conducta-S3;
- Str. Sos.din Vii, nr.53 - conducta-S4;...
- Str. Ion Slavici, nr.27A - bransament-S4.
- Str. Aurel Vlaicu, PECO OMV (Hotel Oxford) - conducta - S2.
Anunt RATC
R.A.T.C. Constanţa suspendă începând cu data de 31 AUGUST 2015, toate liniile pentru staţiunea Mamaia, “ Delfinul”, “ Sirena”, linia “ 100 Mamaia”, inclusiv linia turistică deservită de autobuzele etajate – „Mamaia Estival”.
Anunt RAJA
RAJA intervine in domeniul public astazi 25.08.2015, in urmatoarele puncte de lucru:
- Str. Traian,Terasa Colonadelor - conducta-S1;
- Str. Zorelelor, nr.45 - conducta-S2;
- Str. AD Xenopol, nr.1B - bransament-S3;
- Sos Mangaliei, nr.66 - conducta-S4;...
- Str. Onesti, nr.23 - conducta-S2.
Anunt RAJA
RAJA intervine in domeniul public astazi 21.08.2015, in urmatoarele puncte de lucru:
- Str. Ionel Teodoreanu - conducta-S2;
- Str.Ion Ratiu 148A - desfiintare bransament-S2;
- Str. Tulcei, Bl TM3 - conducta-S3.
Anunt RADET
RADET intrerupe furnizarea de apa calda de consum, pentru remediere defectiuni, astazi 21.08.2015, in intervalul orar 09.00-14.00, la urmatoarele puncte de lucru:
- PT 10 - sunt afectati toti consumatorii blocurilor cu 10 niv zona Centru;
- PT 74 - sunt afectati toti consumatorii racordati la coloana blocurilor: L8, L9, L18, L19.
Ultimele stiri
Anunturi concursuri Primaria Municipiului Constanta
Primaria Municipiului Constanta organizeaza concurs pentru ocuparea  unor functii publice vacante:

Directia Urbanism 28.09.2015-30.09.2015

Directia Administrarea Domeniului Public si Privat 21.09.2015-23.09.2015

Serviciul Inspectorat Protectie Civila 22-24.09.2015

Directia Tehnic Achizitii 14-16.09.2015

Cantina de ajutor social Palazu Mare 01-03.09.2015

Directia Tehnic Achizitii 08-10.09.2015

Biroul Infrastructura si retele urbane, Eficienta enrgetica 07.09.2015-09.09.2015


Directia Administrarea Domeniului Public si Privat 26.08.2015-28.08.2015


click pentru a vizualiza detalii suplimentare
O noua sedinta ordinara a Consiliului local al municipiului Constanta
In conformitate cu prevederile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se convoaca Consiliul local al municipiului Constanta in sedinta ordinara, vineri, 31 iulie 2015, ora 12:00, in sala “Remus Opreanu” a Consiliului Judetean Constanta.

Va rugam dati click pe titlul unui proiect de hotarare din convocator pentru a vedea continutul acestuia (folositi Internet Explorer pentru a putea descarca fisierele).

click pentru a descarca convocatorul
INFORMARE PUBLICA
PRIMARIA MUNICIPIULUI CONSTANTA si S.C. CONFORT URBAN SRL aduc la cunostinta tuturor persoanelor interesate ca s-au executat lucrari de intretinere si reparatii a tramei stradale pentru optimizarea traficului, pe urmatoarele strazi:
 str. Santinelei;
 str. Unirii;
 str. Albastra.

Totodata, in luna iulie, se vor executa lucrari de intretinere si reparatii a tramei stradale, pe urmatoarele strazi:
o str. Dumbraveni;
o Alei pietonale in zona delimitata de str. Badea Cartan si str. Tulcei;
o Trotuare intre sos. Mangaliei si calea ferata;
o Zona peninsulara;
o b-dul. Aurel Vlaicu;
o str. Celulozei;
o str. N. Filimon.

Cerem scuze cetatenilor pentru disconfortul creat in perioada executiei lucrarilor si rugam conducatorii auto sa sprijine aceasta actiune prin reducerea vitezei, atentie sporita si calm pe tronsoanele strazilor aflate in lucru.

Va multumim pentru intelegere.

Vapoarele Constanței, pictate în Culorile României!

  • Cele 5 vapoare simbol din Constanța, care marchează intrările în oraș, vor fi decorate cu creații unice, pe teme marine și teme populare românești, devenind opere de artă urbană!
  • Vopseaua  oferită de Policolor va susține realizarea creațiilor cu suprafețe de aproape 5.000 mp.
  • Prima  lucrare de artă urbană va putea fi admirată de public, din această vară.
  • Proiectele de creație implementate vor fi generate prin concursuri de creație desfășurate în rândul liceenilor, studenților și absolvenților de Arte, Arhitectură, Urbanism și Peisagistică.
Noul Proiect Parteneriat
Informare publica

Pentru cresterea gradului de cunoastere a economiei turistice si pentru fundamentarea unor decizii corecte asupra formelor si nivelului de interventie al autoritatii locale in dezvoltarea sa viitoare, Primaria municipiului Constanta invita toti operatorii economici care desfasoara activitati de turism sau orice activitati comerciale in statiunea Mamaia si Sat Vacanta la dezbateri pe aceasta tema.

Intalnirea va avea loc marti, 23 iunie, la Hotel Del Mar, Sala de conferinte, incepand cu ora 2000.

 

 

Ultimele comunicate de presa
2 iunie 2015, ultima zi pentru plata taxei de promovare a turismului

Serviciul Public de Impozite şi Taxe (S.P.I.T.) Constanţa reaminteşte tuturor operatorilor economici care desfăşoară activităţi economice în Staţiunea Mamaia şi/sau Sat Vacanţă că data de 02 iunie este ultima zi pentru depunerea declaraţiilor aferente anului 2015 şi de plată a taxei de promovare a turismului în Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă.
Nedepunerea declaraţiilor constituie contravenţie conform punctului 7 din Anexa 5 a H.C.L.M. nr. 246/2014 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2015 şi se sancţionează conform dispoziţiilor legale în vigoare.

SPIT, exemplu de bună practică în administraţia publică din România

Metodele de comunicare şi informare utilizate în cadrul Serviciului Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa au fost incluse în “Ghidul de bune practici privind utilizarea instrumentelor social media în administraţia publică”, elaborat în urma proiectului “Transparenţă şi calitate în administraţia publică prin social media”.

Scopul proiectului a fost stimularea utilizării reţelelor sociale în vederea creşterii rolului societăţii civile în promovarea principiilor bunei guvernări şi ale participării cetăţenilor la procesul de elaborare a politicilor la nivel local.

Precizăm că studiul s-a realizat în urma finanţării prin granturile Spaţiul Economic European 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România şi a evaluat 20 de instituţii şi autorităţi publice din punct de vedere al relaţiei cu cetăţenii, calitatea serviciilor oferite şi comunicarea prin social media.

LANSAREA PROIECTULUI

„REABILITAREA ŞI MODERNIZAREA ILUMINATULUI PUBLIC ÎN UNELE LOCALITĂŢI ALE ZONEI METROPOLITANE CONSTANŢA”

Marţi, 21 Aprilie 2015, ora 11.00, s-a desfăşurat în sala de conferinţe a  Hotelului Del Mar, staţiunea Mamaia, municipiul Constanţa, evenimentul organizat cu ocazia lansării oficiale a proiectului “Reabilitarea şi modernizarea iluminatului public în unele localităţi ale Zonei Metropolitane Constanţa”, SMIS 50565, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 1: „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniu major de intervenţie 1.1: „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Subdomeniul: „Poli de creştere”.

Contractul de finanţare aferent proiectului a fost semnat în data de 27.02.2015 între Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Constanţa – în calitate de Beneficiar, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice – în calitate de Autoritate de Management şi Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est – în calitate de Organism Intermediar şi are o durată de implementare de 10 luni.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea/reabilitarea infrastructurii urbane a Polului de Creştere – Constanţa prin îmbunătăţirea serviciilor publice şi dezvoltarea infrastructurii de bază care deserveşte la furnizarea acestora în scopul transformării municipiului şi arealului său de influenţă într-o zonă turistică în expansiune, cu o economie în creştere rapidă şi un standard de viaţă ridicat pentru toţi locuitorii săi.

La eveniment au fost prezenţi reprezentanţii ai: Polului de Creştere Constanţa, Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, Primăriei Municipiului Constanţa, Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Constanţa”, structurile de presă din judeţ şi echipa responsabilă cu implementarea proiectului.

  În cadrul evenimentului au fost prezentate: obiectivele proiectului, activităţile care vor fi desfăşurate, valoarea proiectului, contribuţia financiară din partea Uniunii Europene şi Guvernului României, precum şi rezultatele preconizate ale proiectului.         

Proiectul Reabilitarea şi modernizarea iluminatului public în unele localităţi ale Zonei Metropolitane Constanţa are o valoare totală de 32.296.166,58 lei, din care 32.103.163,06 lei reprezintă valoarea eligibilă pentru finanţare prin POR. Contribuţia financiară a Uniunii Europene la realizarea acestui proiect din Fondul European pentru Dezvoltare Regională este de 25.794.891,52 lei, 5.666.208,27 lei urmează sa fie alocaţi din bugetul naţional, iar 835.066,79  lei va reprezenta contribuţia Unităţii Administrativ - Teritoriale Municipiul Constanţa.

Informaţii suplimentare despre proiect se pot obţine de la: Doamna Alexandra Ciolacu – Responsabil promovare, e-mail: alexandra.ciolacu@primaria-constanta.ro, Tel: 0241.488.146; Fax: 0241.488.132        

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

REABILITAREA ŞI MODERNIZAREA ILUMINATULUI PUBLIC
SPIT - Serviciul Public de Impozite si Taxe Constanta va informeaza:

În perioada octombrie-decembrie 2014 au fost efectuate inspecţii fiscale la un număr de 18 operatori economici din Staţiunea Mamaia care aveau depuse cereri pentru reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren utilizate pentru prestarea de servicii turistice, prevăzută la art. 285 alin. (2) din Codul fiscal.
6 dintre aceşti hotelieri nu au putut beneficia de reducerea cu 50% pentru că nu au prestat servicii turistice mai mult de 6 luni aşa cum prevede modificarea Codului fiscal realizată conform OG nr. 30/31.08.2011. Înainte de această modificare, reducerea se acordă pentru prestarea de servicii turistice mai puţin de 6 luni.
Astfel, în perioada 2009-2011, când au fost efectuate verificări, facilitatea de reducere cu 50% a fost acordată ţinând cont de veniturile (ele fiind dovada prestării serviciului turistic) obţinute din servicii turistice, astfel cum sunt ele definite la punctul 218 al titlului IX din normele de aplicare ale Codului fiscal.
În perioada 2012-2014, din declaraţiile cuprinse în articolul Mediafax, înţelegem că s-ar fi dorit de această dată să nu mai ţinem cont de această abordare legală (menţionată în Cod), ci de o abordare fracţionată (adică să verificăm cheltuielile, nu şi veniturile).
Mai mult decât atât, chiar dacă stau cu uşa deschisă gata să presteze serviciul, atât timp cât nu intră nimeni, înseamnă că serviciul turistic nu este prestat şi ca atare nu pot beneficia de aceleaşi facilităţi fiscale ca ceilalţi operatori economici din staţiune care doresc şi reuşesc să funcţioneze tot timpul anului.
Totodată readucem aminte că potrivit declaraţiilor anterioare ale aceloraşi asociaţii patronale, Staţiunea Mamaia a înregistrat în ultimii 5 ani cel mai mare grad de ocupare dintre staţiunile aflate pe malul Mării Negre.
În ceea ce priveşte afirmaţia că “un hotel cu 150 de camere din Mamaia trebuie să plătească o diferenţă de 40.000 euro”, precizăm că instituţia noastră a finalizat în urmă cu câteva zile un control la un operator economic care a ajuns la un debit de aproximativ 200.000 lei, însă acest lucru nu s-a datorat faptului că acesta nu a beneficiat de prevederile art. 285 alin. (2) din Codul fiscal, ci de neplata unor debite pierdute în instanţă şi neachitate până la data finalizării controlului.
Pentru cei 6 hotelieri care nu au îndeplinit condiţiile de acordare a reducerii, s-au stabilit debite cuprinse între 7.000 lei şi 120.000 lei, achitate până în prezent parţial sau integral.
Înţelegem şi achiesăm la nemulţumirea celor care sunt în această situaţie, dar nu înţelegem atitudinea rău intenţionată privind activitatea de control a instituţiei prin aplicarea în mod corect şi unitar a legislaţiei în vigoare.
Taxă rezervare loc parcare 2015
Persoanele fizice şi persoanele juridice pot continua (reînnoi) rezervarea, la cerere, a locurilor de parcare la domiciliu sau sediu, în parcajele amenajate pe domeniul public, în conformitate cu prevederile din anexa nr. 9 din HCLM 246/18.12.2014 privind taxele şi impozitele locale pentru anul 2015.

Valoarea taxei de continuare (reînnoire) a rezervării locului de parcare este de 500 lei pentru persoane juridice şi 173 lei pentru persoane fizice, sume ce se încasează până la 31.03.2015, data după care se aplică penalităţi pentru întărziere.

În scopul prelungirii autorizaţiilor pentru anul în curs, cetăţenii sunt aşteptaţi la Centrul de Informare Cetaţeni, bd. AL. Lăpuşneanu nr. 116 c, în incinta City Park Mall, et. 2, biroul nr. 1, în zilele de luni între orele 08:30 – 18:30 şi marţi - vineri, între orele 08:30 – 14:30.

Actele necesare pentru reînnoirea autorizaţiei persoane fizice / juridice sunt:
- certificatul de înmatriculare al autoturismului (copie);
- cartea de identitate a solicitantului (C.I. / B.I.) / certificat unic de înregistrare (copie);
- copie contract de leasing (unde este cazul);
- autorizaţia de rezervare din anul 2014, în original.

Totodată în vederea obţinerii unui loc nou actele necesare sunt:
- cerere tip completată şi avizată de asoc. de proprietari;
- plan amplasare parcaj în zonă şi a locului solicitat avizat de asoc. de proprietari;
- contract de leasing (unde este cazul);
- certificatul de înmatriculare al autoturismului (copie);
- cartea de identitate a solicitantului (C.I. / B.I.) (copie);

Persoanele scutite (veteranii de război, persoane cu handicap conf. art. 65 alin. 5 din Legea 448/2006, persoane fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din decretul Legii 118/1990) de la plata taxei vor anexa documentele doveditoare.
  • Pentru sesizari telefonice sunati la 0241 550055 sau scrieti pe aceasta adresa de e-mail. Biroul Dispecerat va sta la dispozitie non-stop!
  • Daca ai fotografii ale orasului de alta data, si vrei sa contribui la completarea albumului foto, scrie-ne pe adresa primarie@primaria-constanta.ro
  • Stai conectat cu noi! Intra pe https://www.facebook.com/PrimariaConstanta si afla ultimele informatii sau spune-ti parerea despre problemele orasului!
    
Romana English
    
Descrierea site-ului Specificatii tehnice Harta site-ului
data ultimei actualizari a paginii curente: 28/08/2015
nr. vizite: 4279267
Copyright © Primaria Municipiului Constanta
sâmbătă, 29 august 2015