Primaria Municipiului Constanta
bd. Tomis nr.51, cod 900725
telefon: 0241488100, fax: 0241488195, 0241488101 , email: primarie@primaria-constanta.ro
Acasa Harta orasului Video Constanta Video Mamaia Album foto Persoane de contact
click aici pentru instructiuni privind accesarea paginii de catre persoanele cu dizabilitati
cautare avansata...
 
Anunt de presa - Constanta, 21 aprilie 2015
Astăzi, 21.04.2015, ora 14.00, la Sala Ovală a Prefecturii Constanța, a avut loc o întâlnire de lucru între viceprimarul Decebal Făgădău și conducerile tuturor companiilor de utilități publice de pe raza municipiului Constanța (Enel, Raja, Congaz, Radet, Electrocentrale Constanța), reprezentanții deținatorilor de rețele de comunicații, Poliția Rutieră, Poliția Locală, Confort Urban, reprezentanții companiilor de publicitate stradală și funcționari din cadrul Primăriei cu atribuții în administrarea și întreținerea domeniului public.

Agenda de lucru a acestei ședințe a fost:
1. Prezentarea proiectului de modernizare și extindere a sistemului de iluminat public;
2. Promovarea unei hotărâri a Consiliului Local care să reglementeze modul în care se intervine în domeniul public și forma de aducere la cunoștință către constănțeni a acestor lucrări;
3. Pregătirea sezonului estival;
4. Implicarea socială a companiilor prezente la ședință în viața orașului;
5. Dezafectarea infrastructurii neutilizate.

Astfel, a fost prezentat și transmis către cei prezenți proiectul ce cuprinde extinderea sistemului de iluminat în cartierele Palazu Mare, Baba Novac, Compozitori, Peninsulă (zona neacoperită de proiectul anterior) și Constanța Sud (Veterani). Proiectul cuprinde și modernizarea iluminatului public pe bulevardele Aurel Vlaicu, Ferdinand, Mamaia, Tomis și zona Gării. Conducerea municipalității a solicitat celor prezenți corelarea lucrărilor și trecerea în subteran a tuturor cablurilor în vederea implementării unitare a acestui proiect.

Viceprimarul Decebal Făgădău și-a exprimat nemulțumirea față de modul în care se intervine în domeniul public, față de calitatea slabă a refacerilor în urma intervențiilor și, mai ales, față de timpul exagerat de mare dintre momentul intervențiilor și cel al refacerilor.

Pentru a reglementa aceste aspecte vor supuse aprobării Consiliului Local o serie de proiecte de hotărâri ce vor avea ca scop:
- Raportarea zilnică către municipalitate și către cetățeni a lucrărilor în domeniul public (cine și ce tip de lucrare execută, cât timp va dura, cine răspunde), raportare ce se va face la o adresă de poștă electronică dedicată și la un număr de telefon special alocat;
- Presemnalizarea și semnalizarea corespunzătoare a lucrărilor ce se vor efectua în carosabil, pe trotuar, pe spațiile verzi, pe stâlpi și în arbori;
- Elaborarea unui regulament ce va detalia modul în care se intervine în domeniul public;
- Elaborarea de standarde pentru aceste tipuri de lucrări;
- Dotarea corespunzătoare pentru siguranța pietonilor, șoferilor și a celor ce efectuează lucrările (în funcție de tipul acestora).

Nu în ultimul rând, s-au discutat măsuri legate de pregătirea adecvată a sezonului estival, de implicarea companiilor în viața socială a municipiului și, mai ales, de identificare și eliminare urgentă a infrastructurii neutilizate (stâlpi goi, cabluri neutilizare, fundații ale unor foste panouri publicitare, ș.a.)

„Orice lucrare în domeniul public trebuie anunţată constănţenilor, trebuie să înceapă cu scuze adresate celor ce le pricinuieşte deranj, să continue cu muncă, seriozitate şi respect faţă de spaţiul public şi să se încheie în cel mai scurt timp posibil”, a declarat viceprimarul Decebal Făgădău.

Sedințele de acest gen vor continua până la atingerea obiectivelor propuse de către dl. viceprimar Făgădău, iar după fiecare asemenea întâlnire rezultatele vor fi aduse la cunoștința constănțenilor.
De interes
Anunt Serviciul Public de Impozite şi Taxe

Declararea dotării cu instalaţii de canalizare a imobilelor din Palazu Mare

Serviciul Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa solicită proprietarilor de clădiri situate în Palazu Mare să declare la agenţiile fiscale, în termen de 30 de zile de la data avizului de racordare, dotarea imobilelor cu instalaţii de canalizare cu conducte prin care apele menajere sunt evacuate în reţeaua publică.
Precizăm că declararea acestor modificări este obligatorie întrucât imobilele care ...sunt dotate cumulativ cu instalaţii de apă, canalizare, electrice şi de încălzire sunt impozitate diferenţiat faţă de cele la care lipseşte una din aceste dotări.
„Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului pe clădiri” poate fi descărcată de pe site-ul instituţiei www.spit-ct.ro, secţiunea „Persoane fizice” – “Documente declarare” – “Impozitul pe clădiri”.
Depăşirea termenului legal pentru depunerea declaraţiei fiscale se sancţionează cu amendă de la 70 lei la 279 lei, cu posibilitatea achitării în 48 de ore a jumătate din valoarea minimă.
Totodată, pe lângă sancţiunea amintită, contribuabilul va suporta şi contravaloarea impozitului recalculat pentru toată perioada în care clădirea a fost dotată cu cele patru tipuri de utilităţi precum şi majorările de întârziere calculate conform legislaţiei în vigoare, aplicate sumei restante.

Anunt Publicitar
Primaria Municipiului Constanta intentioneaza sa achizitioneze serviciul “Studiu de oportunitate pentru stabilirea amplasamentelor necesare desfasurarii activitatii de comercializare legume-fructe si flori pe domeniul public al Municipiului Constanta”.
In vederea elaborarii studiului de oportunitate, autoritatea contractanta va pune la dispozitie caietul de sarcini. Odata cu oferta financiara se vor depune si documente justificative care sa reflecte capacit...atea profesionala a personalului specializat in cel putin unul din urmatoarele domenii: marketing, urbanism, studii economice, evaluatori autorizati (diplomele/CV-urile personalului).
Procedura de atribuire: cumparare directa. Valoarea estimata: 20.000 lei fara TVA. Pentru relatii suplimentare si procurarea caietului de sarcini, operatorii economici sunt invitati la sediul Primariei Municipiului Constanta, bd. Tomis nr. 51, cam 122 – Serviciul Autorizare Agenti Economici, telefon 0241488136; 0241488192, zilnic intre orele 10:00 – 14:00, incepand cu data de 22.04.2015, pana la data de 08.05.2015.
Anunt RAJA
RAJA - intrerupere alimentare cu apa, astazi 21.04.2015, in intervalul orar 10:00-14:00, in vederea remedierii defectiunilor la punctele termice nr.17, 18, 40, 41 situate in urmatoarele zone: Iris Pub, Casa Casatoriilor, Spitalul Militar, in perimetrul str. Mircea cel Batran, str. Eroilor, str. Mihai Eminescu, str. Smardan.
RADET va fi in imposibilitatea de a furniza apa calda si apa rece prin statiile de hidrofor catre consumatorii din zonele mentionate.
Anunt RAJA
RAJA intervine in domeniul public astazi 21 aprilie in urmatoarele puncte de lucru:
-Str. Ion Lahovari 30- bransament conducta S2;
-Str. Mircea cel Batran UMC -conducta S1;
-Str. Ion Andreescu nr. 16- bransament S2;
-Str. Curcubeului Bl. FD12 - conducta S4;...
-Str. Comarnic 78 - conducta S4.
Anunt RADET
RADET intrerupe furnizarea de apa calda de consum si incalzire pentru remedierea unor defectiuni astazi 21 aprilie, in urmatoarele puncte:
- PT 10 - sunt afectati consumatorii bl. M10 - zona Tomis Mall;
- PT 48 - sunt afectati consumatorii din zona Baza Sportiva;
- PT 178 - sunt afectati consumatorii blocurilor 70,72,74;
- PT 17 - sunt afectati consumatorii str. M.Eminescu nr.4, 10, 19, Puskin nr.3, Casa Casatoriilor;
- PT 17 - sunt afectati consumatorii bl. M10 - zona Tomis Mall;
- PT 126 - sunt afectati consumatorii str.M. Viteazu nr.71, 76, 77, 80, P. Mososiu nr.5, 5B, 7, 7B, 8, 12, 16, Lahovari nr....93, 95, Castanilor nr.1, 2, 3, Dobrogeanu Gherea nr.9;
- PT 163 - sunt afectati consumatorii zona Cora Bratianu;
- PT FZ28 - sunt afectati consumatorii zona Faleza Nord;
- PT 145 - sunt afectati consumatori bl. B4, B6, LB, Grad. Amicii zona Tomis Nord;
- PT 146 - sunt afectati consumatori bl. F, O2,S3, V3, X1A, X1B, X4 zona Tomis nors;
Ultimele stiri
Sedinta de lucru
Viceprimarul Decebal Făgădău invită marți 21.04.2015, orele 14.00, la Sala Ovală a Prefecturii Constanța, conducerile tuturor companiilor de utilități publice de pe raza municipiului Constanța (ENEL, RAJA, CONGAZ, RADET, ELECTROCENTRALE CONSTANȚA) și reprezentanții companiilor de rețele de comunicații ( VODAFONE, ORANGE, TELEKOM, RCS RDS, ș.a) la o scurtă ședință de lucru.
Sens giratoriu provizoriu

Primăria Municipiului Constanța anunță că la intersecția dintre Bulevardul Aurel Vlaicu și strada Ștefăniță Vodă a fost amplasat un sens giratoriu provizoriu.
Rugăm conducătorii auto să respecte regulile de circulație și să ruleze cu viteză adecvată.
Facem apel reprezentanților mass-media să popularizeze prezenta informație.

Vă mulțumim !

Anunt de presa
Urmare a ședinței extraordinare a Consiliului Local Municipal din data de 15.04.2015, consilierii locali au hotărât în unanimitate:

1. Menținerea pentru luna aprilie a prețului gigacaloriei la 310 lei pentru toată populația, indiferent de venituri;
2. Acordarea de ajutoare și pentru luna aprilie 2015 abonaților RADET, celor care se încălzesc cu energie electrică sau butelii GPL;
3. Acordarea din bugetul local a sumelor pe care le-a alocat Guvernul până în luna martie 2015, cât și a ajutoarelor date de Primărie în baza hotărârilor Consiliului Local.


Astfel, un numar considerabil de cetateni vor beneficia de ajutoare pentru incalzirea locuintei pe luna aprilie 2015, dupa cum urmeaza:

Nr. cereri Nr. persoane
Butelii GPL 549 1276
Energie electrica 799 2198
Energia Termica 37793 78997

Pentru luna aprilie 2015, se vor lua în calcul cererile şi declaraţiile pe propria răspundere depuse pe parcursul sezonului rece noiembrie 2014-martie 2015 şi luate în calcul pentru stabilirea ajutorului aferent lunii martie 2015 pentru fiecare modalitate de încălzire în parte, în mod corespunzător.
 
click aici pentru a descarca hotararea Consiliului Local
O noua sedinta a Consiliului Local
In conformitate cu prevederile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare, se convoaca Consiliul local al municipiului Constanta in sedinta extraordinara, miercuri, 15 aprilie 2015, ora 12:00, in sala "Remus Opreanu" a Consiliului Judetean Constanta.
click pentru a vizualiza convocatorul
O noua sedinta a Consiliului Local
In conformitate cu prevederile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare, se convoaca Consiliul local al municipiului Constanta in sedinta de indata, marti, 7 Aprilie 2015, ora 11:00, in sala "Remus Opreanu" a Consiliului Judetean Constanta
click pentru a descarca convocatorul
Ultimele comunicate de presa
SPIT - Serviciul Public de Impozite si Taxe Constanta va informeaza:

În perioada octombrie-decembrie 2014 au fost efectuate inspecţii fiscale la un număr de 18 operatori economici din Staţiunea Mamaia care aveau depuse cereri pentru reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren utilizate pentru prestarea de servicii turistice, prevăzută la art. 285 alin. (2) din Codul fiscal.
6 dintre aceşti hotelieri nu au putut beneficia de reducerea cu 50% pentru că nu au prestat servicii turistice mai mult de 6 luni aşa cum prevede modificarea Codului fiscal realizată conform OG nr. 30/31.08.2011. Înainte de această modificare, reducerea se acordă pentru prestarea de servicii turistice mai puţin de 6 luni.
Astfel, în perioada 2009-2011, când au fost efectuate verificări, facilitatea de reducere cu 50% a fost acordată ţinând cont de veniturile (ele fiind dovada prestării serviciului turistic) obţinute din servicii turistice, astfel cum sunt ele definite la punctul 218 al titlului IX din normele de aplicare ale Codului fiscal.
În perioada 2012-2014, din declaraţiile cuprinse în articolul Mediafax, înţelegem că s-ar fi dorit de această dată să nu mai ţinem cont de această abordare legală (menţionată în Cod), ci de o abordare fracţionată (adică să verificăm cheltuielile, nu şi veniturile).
Mai mult decât atât, chiar dacă stau cu uşa deschisă gata să presteze serviciul, atât timp cât nu intră nimeni, înseamnă că serviciul turistic nu este prestat şi ca atare nu pot beneficia de aceleaşi facilităţi fiscale ca ceilalţi operatori economici din staţiune care doresc şi reuşesc să funcţioneze tot timpul anului.
Totodată readucem aminte că potrivit declaraţiilor anterioare ale aceloraşi asociaţii patronale, Staţiunea Mamaia a înregistrat în ultimii 5 ani cel mai mare grad de ocupare dintre staţiunile aflate pe malul Mării Negre.
În ceea ce priveşte afirmaţia că “un hotel cu 150 de camere din Mamaia trebuie să plătească o diferenţă de 40.000 euro”, precizăm că instituţia noastră a finalizat în urmă cu câteva zile un control la un operator economic care a ajuns la un debit de aproximativ 200.000 lei, însă acest lucru nu s-a datorat faptului că acesta nu a beneficiat de prevederile art. 285 alin. (2) din Codul fiscal, ci de neplata unor debite pierdute în instanţă şi neachitate până la data finalizării controlului.
Pentru cei 6 hotelieri care nu au îndeplinit condiţiile de acordare a reducerii, s-au stabilit debite cuprinse între 7.000 lei şi 120.000 lei, achitate până în prezent parţial sau integral.
Înţelegem şi achiesăm la nemulţumirea celor care sunt în această situaţie, dar nu înţelegem atitudinea rău intenţionată privind activitatea de control a instituţiei prin aplicarea în mod corect şi unitar a legislaţiei în vigoare.
Taxă rezervare loc parcare 2015
Persoanele fizice şi persoanele juridice pot continua (reînnoi) rezervarea, la cerere, a locurilor de parcare la domiciliu sau sediu, în parcajele amenajate pe domeniul public, în conformitate cu prevederile din anexa nr. 9 din HCLM 246/18.12.2014 privind taxele şi impozitele locale pentru anul 2015.

Valoarea taxei de continuare (reînnoire) a rezervării locului de parcare este de 500 lei pentru persoane juridice şi 173 lei pentru persoane fizice, sume ce se încasează până la 31.03.2015, data după care se aplică penalităţi pentru întărziere.

În scopul prelungirii autorizaţiilor pentru anul în curs, cetăţenii sunt aşteptaţi la Centrul de Informare Cetaţeni, bd. AL. Lăpuşneanu nr. 116 c, în incinta City Park Mall, et. 2, biroul nr. 1, în zilele de luni între orele 08:30 – 18:30 şi marţi - vineri, între orele 08:30 – 14:30.

Actele necesare pentru reînnoirea autorizaţiei persoane fizice / juridice sunt:
- certificatul de înmatriculare al autoturismului (copie);
- cartea de identitate a solicitantului (C.I. / B.I.) / certificat unic de înregistrare (copie);
- copie contract de leasing (unde este cazul);
- autorizaţia de rezervare din anul 2014, în original.

Totodată în vederea obţinerii unui loc nou actele necesare sunt:
- cerere tip completată şi avizată de asoc. de proprietari;
- plan amplasare parcaj în zonă şi a locului solicitat avizat de asoc. de proprietari;
- contract de leasing (unde este cazul);
- certificatul de înmatriculare al autoturismului (copie);
- cartea de identitate a solicitantului (C.I. / B.I.) (copie);

Persoanele scutite (veteranii de război, persoane cu handicap conf. art. 65 alin. 5 din Legea 448/2006, persoane fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din decretul Legii 118/1990) de la plata taxei vor anexa documentele doveditoare.
Restaurarea si Reamenajarea Promenadei si a spatiilor verzi din Zona Vraja Marii – Cazino – Port Tomis

Vineri, 26 octombrie 2012, au fost demarate lucrarile de restaurare si reabilitare a promenadei si a spatiilor verzi din zona Vraja Marii-Cazino-Port Tomis.

click aici pentru a descarca comunicatul de presa
  • Pentru sesizari telefonice sunati la 0241 550055 sau scrieti pe aceasta adresa de e-mail. Biroul Dispecerat va sta la dispozitie non-stop!
  • Daca ai fotografii ale orasului de alta data, si vrei sa contribui la completarea albumului foto, scrie-ne pe adresa primarie@primaria-constanta.ro
  • Stai conectat cu noi! Intra pe https://www.facebook.com/PrimariaConstanta si afla ultimele informatii sau spune-ti parerea despre problemele orasului!
    
Romana English
    
Descrierea site-ului Specificatii tehnice Harta site-ului
data ultimei actualizari a paginii curente: 21/04/2015
nr. vizite: 4024411
Copyright © Primaria Municipiului Constanta
marţi, 21 aprilie 2015