Primaria Municipiului Constanta
bd. Tomis nr.51, cod 900725
telefon: 0241488100, fax: 0241488195, 0241488101 , email: primarie@primaria-constanta.ro
Acasa Harta orasului Video Constanta Video Mamaia Album foto Persoane de contact
click aici pentru instructiuni privind accesarea paginii de catre persoanele cu dizabilitati
cautare avansata...
 
O noua sedinta ordinara a Consiliul local al municipiului Constanta
In conformitate cu prevederile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare, se convoaca Consiliul local al municipiului Constanta in sedinta ordinara, joi, 30 aprilie 2015, ora 12:00, in sala "Remus Opreanu" a Consiliului Judetean Constanta
Convocator
De interes
Interventii in Domeniul public azi 24.04.2015
Interventii in Domeniul public azi 24.04.2015
Interventii 24.04.2015
Anunt RADET

RADET intervine in domeniul public astazi 24 aprilie in urmatoarele puncte de lucru:

- str. Ilarie Voronca, nr.1;
- str.Ferdinand, bl.L1.

Anunt RADET
RADET intrerupe furnizarea de apa calda de consum si incalzire pentru remedierea unor defectiuni astazi 24 aprilie, in urmatoarele puncte:
- PT 161 - sunt afectati consumatori bl. SR1A, SR1B, SR1C, SR2, SR3, IS1, IS2;
- PT 107 - sunt afectati consumatorii str. Calarasi, G-ral. Manu, Lahovari, M.Viteazu, b-dul. Mamaia zona Capitol;
- PT 48 - sunt afectati consumatorii zona Baza Sportiva;
- PT 124 - sunt afectati consumatorii str. Nic Iorga nr.54-56,nr. 99-111;...
- PT 178 - sunt afectati consumatorii racordati la coloana blocurilor 70, 72, 74;
- PT 214 - sunt afectati consumatorii bl.X3, X4, V2 zona Stadion;
- PT 14 - sunt afectati consumatorii zona hotel BTT;
- PT 63 - sunt afectati consumatorii zona Muzeul de Marina;
Anunt Politia rutiera
Politistii rutieri actioneaza astazi 24.04.2015 in municipiul Constanta pentru prevenirea accidentelor de circulatie care se produc pe fondul nerespectarii regimului legal de viteza.
Anunt redirijare trafic

Primăria Municipiului Constanta vă anunţă că:
1. Începând cu data de 28.04.2015, traficul rutier din zona Perla (intersecţia bd. Mamaia - bd. Aurel Vlaicu) va fi redirijat, astfel:
• din direcţia Pescărie spre Năvodari:...
- înainte, pe 2 (două) benzi de circulaţie, cu prioritate faţă de celelalte direcţii;
• din direcţia Năvodari spre Constanţa:
- spre Bulevardul Aurel Vlaicu, la dreapta, pe două benzi;
• din direcţia Bulevardul Aurel Vlaicu spre Năvodari:
- înainte, pe 8 (opt) benzi de circulaţie, cu respectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor rutiere;
• din direcţia Bulevardul Aurel Vlaicu spre Pescărie (Sat Vacanţă):
- la dreapta, pe 2 (două) benzi de circulaţie.
2. Începând cu data de 28.04.2015, viteza maximă admisă pe Bulevardul Mamaia, în staţiune, este de 50 km/oră, semnalizată corespunzător cu indicatoare rutiere la cele trei intrări în Staţiunea Mamaia.
Totodată, rugăm participanţii la trafic să respecte regulile de circulaţie şi semnificaţia mijloacelor de semnalizare rutieră, să nu afecteze fluenţa şi siguranţa circulaţiei şi să nu producă prejudicii proprietăţii publice sau private.
Oprirea, staţionarea şi parcarea se vor face în locurile special amenajate şi semnalizate, fără ocuparea spaţiilor destinate staţiilor taxi şi autobuz ”.

Ultimele stiri
Anunt de presa Constanta, 22 aprilie 2015
În vederea pregătirii minivacanţei de 1Mai şi a sezonului estival 2015 a avut loc o întrevedere între reprezentanţii municipalităţii şi cei ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa.

Urmare a întrevederii, vă aducem la cunostinţă următoarele:

- după o lungă perioadă de timp, pasajul Filimon Sârbu (podul IPMC) va fi finalizat şi redat integral circulaţiei în prima decadă a lunii mai 2015.
- drumul naţional DN2A - Bulevardul Tomis este inclus în programul de asfaltare; lucrările au inceput dinspre localitatea Mihail Kogălniceanu spre Constanţa şi se preconizează a fi finalizate la începutul sezonului estival 2016.
- în vederea iluminării şi modernizării, sensul giratoriu de la Cumpăna va trece în administrarea municipalităţii.
- descărcarea autostrăzii DN3 -I.C.Brătianu are asigurată finanţarea necesară şi constructorul F.C.C. va începe în curând lucrările.
- vor fi reluate lucrările de realizare a sensului giratoriu din dreptul reprezentanţei Renault spre Valul lui Traian urmând ca acestea să fie finalizate până la data de 15 iunie 2015.

Toate investiţiile, lucrările şi măsurile se circumscriu unui efort de a asigura un acces uşor în municipiu atât constănţenilor, cât şi turiştilor.

Anunt de presa - Constanta, 21 aprilie 2015
Astăzi, 21.04.2015, ora 14.00, la Sala Ovală a Prefecturii Constanța, a avut loc o întâlnire de lucru între viceprimarul Decebal Făgădău și conducerile tuturor companiilor de utilități publice de pe raza municipiului Constanța (Enel, Raja, Congaz, Radet, Electrocentrale Constanța), reprezentanții deținatorilor de rețele de comunicații, Poliția Rutieră, Poliția Locală, Confort Urban, reprezentanții companiilor de publicitate stradală și funcționari din cadrul Primăriei cu atribuții în administrarea și întreținerea domeniului public.

Agenda de lucru a acestei ședințe a fost:
1. Prezentarea proiectului de modernizare și extindere a sistemului de iluminat public;
2. Promovarea unei hotărâri a Consiliului Local care să reglementeze modul în care se intervine în domeniul public și forma de aducere la cunoștință către constănțeni a acestor lucrări;
3. Pregătirea sezonului estival;
4. Implicarea socială a companiilor prezente la ședință în viața orașului;
5. Dezafectarea infrastructurii neutilizate.

Astfel, a fost prezentat și transmis către cei prezenți proiectul ce cuprinde extinderea sistemului de iluminat în cartierele Palazu Mare, Baba Novac, Compozitori, Peninsulă (zona neacoperită de proiectul anterior) și Constanța Sud (Veterani). Proiectul cuprinde și modernizarea iluminatului public pe bulevardele Aurel Vlaicu, Ferdinand, Mamaia, Tomis și zona Gării. Conducerea municipalității a solicitat celor prezenți corelarea lucrărilor și trecerea în subteran a tuturor cablurilor în vederea implementării unitare a acestui proiect.

Viceprimarul Decebal Făgădău și-a exprimat nemulțumirea față de modul în care se intervine în domeniul public, față de calitatea slabă a refacerilor în urma intervențiilor și, mai ales, față de timpul exagerat de mare dintre momentul intervențiilor și cel al refacerilor.

Pentru a reglementa aceste aspecte vor supuse aprobării Consiliului Local o serie de proiecte de hotărâri ce vor avea ca scop:
- Raportarea zilnică către municipalitate și către cetățeni a lucrărilor în domeniul public (cine și ce tip de lucrare execută, cât timp va dura, cine răspunde), raportare ce se va face la o adresă de poștă electronică dedicată și la un număr de telefon special alocat;
- Presemnalizarea și semnalizarea corespunzătoare a lucrărilor ce se vor efectua în carosabil, pe trotuar, pe spațiile verzi, pe stâlpi și în arbori;
- Elaborarea unui regulament ce va detalia modul în care se intervine în domeniul public;
- Elaborarea de standarde pentru aceste tipuri de lucrări;
- Dotarea corespunzătoare pentru siguranța pietonilor, șoferilor și a celor ce efectuează lucrările (în funcție de tipul acestora).

Nu în ultimul rând, s-au discutat măsuri legate de pregătirea adecvată a sezonului estival, de implicarea companiilor în viața socială a municipiului și, mai ales, de identificare și eliminare urgentă a infrastructurii neutilizate (stâlpi goi, cabluri neutilizare, fundații ale unor foste panouri publicitare, ș.a.)

„Orice lucrare în domeniul public trebuie anunţată constănţenilor, trebuie să înceapă cu scuze adresate celor ce le pricinuieşte deranj, să continue cu muncă, seriozitate şi respect faţă de spaţiul public şi să se încheie în cel mai scurt timp posibil”, a declarat viceprimarul Decebal Făgădău.

Sedințele de acest gen vor continua până la atingerea obiectivelor propuse de către dl. viceprimar Făgădău, iar după fiecare asemenea întâlnire rezultatele vor fi aduse la cunoștința constănțenilor.
Sedinta de lucru
Viceprimarul Decebal Făgădău invită marți 21.04.2015, orele 14.00, la Sala Ovală a Prefecturii Constanța, conducerile tuturor companiilor de utilități publice de pe raza municipiului Constanța (ENEL, RAJA, CONGAZ, RADET, ELECTROCENTRALE CONSTANȚA) și reprezentanții companiilor de rețele de comunicații ( VODAFONE, ORANGE, TELEKOM, RCS RDS, ș.a) la o scurtă ședință de lucru.
Sens giratoriu provizoriu

Primăria Municipiului Constanța anunță că la intersecția dintre Bulevardul Aurel Vlaicu și strada Ștefăniță Vodă a fost amplasat un sens giratoriu provizoriu.
Rugăm conducătorii auto să respecte regulile de circulație și să ruleze cu viteză adecvată.
Facem apel reprezentanților mass-media să popularizeze prezenta informație.

Vă mulțumim !

Anunt de presa
Urmare a ședinței extraordinare a Consiliului Local Municipal din data de 15.04.2015, consilierii locali au hotărât în unanimitate:

1. Menținerea pentru luna aprilie a prețului gigacaloriei la 310 lei pentru toată populația, indiferent de venituri;
2. Acordarea de ajutoare și pentru luna aprilie 2015 abonaților RADET, celor care se încălzesc cu energie electrică sau butelii GPL;
3. Acordarea din bugetul local a sumelor pe care le-a alocat Guvernul până în luna martie 2015, cât și a ajutoarelor date de Primărie în baza hotărârilor Consiliului Local.


Astfel, un numar considerabil de cetateni vor beneficia de ajutoare pentru incalzirea locuintei pe luna aprilie 2015, dupa cum urmeaza:

Nr. cereri Nr. persoane
Butelii GPL 549 1276
Energie electrica 799 2198
Energia Termica 37793 78997

Pentru luna aprilie 2015, se vor lua în calcul cererile şi declaraţiile pe propria răspundere depuse pe parcursul sezonului rece noiembrie 2014-martie 2015 şi luate în calcul pentru stabilirea ajutorului aferent lunii martie 2015 pentru fiecare modalitate de încălzire în parte, în mod corespunzător.
 
click aici pentru a descarca hotararea Consiliului Local
Ultimele comunicate de presa
SPIT, exemplu de bună practică în administraţia publică din România

Metodele de comunicare şi informare utilizate în cadrul Serviciului Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa au fost incluse în “Ghidul de bune practici privind utilizarea instrumentelor social media în administraţia publică”, elaborat în urma proiectului “Transparenţă şi calitate în administraţia publică prin social media”.

Scopul proiectului a fost stimularea utilizării reţelelor sociale în vederea creşterii rolului societăţii civile în promovarea principiilor bunei guvernări şi ale participării cetăţenilor la procesul de elaborare a politicilor la nivel local.

Precizăm că studiul s-a realizat în urma finanţării prin granturile Spaţiul Economic European 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România şi a evaluat 20 de instituţii şi autorităţi publice din punct de vedere al relaţiei cu cetăţenii, calitatea serviciilor oferite şi comunicarea prin social media.

LANSAREA PROIECTULUI

„REABILITAREA ŞI MODERNIZAREA ILUMINATULUI PUBLIC ÎN UNELE LOCALITĂŢI ALE ZONEI METROPOLITANE CONSTANŢA”

Marţi, 21 Aprilie 2015, ora 11.00, s-a desfăşurat în sala de conferinţe a  Hotelului Del Mar, staţiunea Mamaia, municipiul Constanţa, evenimentul organizat cu ocazia lansării oficiale a proiectului “Reabilitarea şi modernizarea iluminatului public în unele localităţi ale Zonei Metropolitane Constanţa”, SMIS 50565, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 1: „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniu major de intervenţie 1.1: „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Subdomeniul: „Poli de creştere”.

Contractul de finanţare aferent proiectului a fost semnat în data de 27.02.2015 între Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Constanţa – în calitate de Beneficiar, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice – în calitate de Autoritate de Management şi Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est – în calitate de Organism Intermediar şi are o durată de implementare de 10 luni.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea/reabilitarea infrastructurii urbane a Polului de Creştere – Constanţa prin îmbunătăţirea serviciilor publice şi dezvoltarea infrastructurii de bază care deserveşte la furnizarea acestora în scopul transformării municipiului şi arealului său de influenţă într-o zonă turistică în expansiune, cu o economie în creştere rapidă şi un standard de viaţă ridicat pentru toţi locuitorii săi.

La eveniment au fost prezenţi reprezentanţii ai: Polului de Creştere Constanţa, Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, Primăriei Municipiului Constanţa, Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Constanţa”, structurile de presă din judeţ şi echipa responsabilă cu implementarea proiectului.

  În cadrul evenimentului au fost prezentate: obiectivele proiectului, activităţile care vor fi desfăşurate, valoarea proiectului, contribuţia financiară din partea Uniunii Europene şi Guvernului României, precum şi rezultatele preconizate ale proiectului.         

Proiectul Reabilitarea şi modernizarea iluminatului public în unele localităţi ale Zonei Metropolitane Constanţa are o valoare totală de 32.296.166,58 lei, din care 32.103.163,06 lei reprezintă valoarea eligibilă pentru finanţare prin POR. Contribuţia financiară a Uniunii Europene la realizarea acestui proiect din Fondul European pentru Dezvoltare Regională este de 25.794.891,52 lei, 5.666.208,27 lei urmează sa fie alocaţi din bugetul naţional, iar 835.066,79  lei va reprezenta contribuţia Unităţii Administrativ - Teritoriale Municipiul Constanţa.

Informaţii suplimentare despre proiect se pot obţine de la: Doamna Alexandra Ciolacu – Responsabil promovare, e-mail: alexandra.ciolacu@primaria-constanta.ro, Tel: 0241.488.146; Fax: 0241.488.132        

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

REABILITAREA ŞI MODERNIZAREA ILUMINATULUI PUBLIC
SPIT - Serviciul Public de Impozite si Taxe Constanta va informeaza:

În perioada octombrie-decembrie 2014 au fost efectuate inspecţii fiscale la un număr de 18 operatori economici din Staţiunea Mamaia care aveau depuse cereri pentru reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren utilizate pentru prestarea de servicii turistice, prevăzută la art. 285 alin. (2) din Codul fiscal.
6 dintre aceşti hotelieri nu au putut beneficia de reducerea cu 50% pentru că nu au prestat servicii turistice mai mult de 6 luni aşa cum prevede modificarea Codului fiscal realizată conform OG nr. 30/31.08.2011. Înainte de această modificare, reducerea se acordă pentru prestarea de servicii turistice mai puţin de 6 luni.
Astfel, în perioada 2009-2011, când au fost efectuate verificări, facilitatea de reducere cu 50% a fost acordată ţinând cont de veniturile (ele fiind dovada prestării serviciului turistic) obţinute din servicii turistice, astfel cum sunt ele definite la punctul 218 al titlului IX din normele de aplicare ale Codului fiscal.
În perioada 2012-2014, din declaraţiile cuprinse în articolul Mediafax, înţelegem că s-ar fi dorit de această dată să nu mai ţinem cont de această abordare legală (menţionată în Cod), ci de o abordare fracţionată (adică să verificăm cheltuielile, nu şi veniturile).
Mai mult decât atât, chiar dacă stau cu uşa deschisă gata să presteze serviciul, atât timp cât nu intră nimeni, înseamnă că serviciul turistic nu este prestat şi ca atare nu pot beneficia de aceleaşi facilităţi fiscale ca ceilalţi operatori economici din staţiune care doresc şi reuşesc să funcţioneze tot timpul anului.
Totodată readucem aminte că potrivit declaraţiilor anterioare ale aceloraşi asociaţii patronale, Staţiunea Mamaia a înregistrat în ultimii 5 ani cel mai mare grad de ocupare dintre staţiunile aflate pe malul Mării Negre.
În ceea ce priveşte afirmaţia că “un hotel cu 150 de camere din Mamaia trebuie să plătească o diferenţă de 40.000 euro”, precizăm că instituţia noastră a finalizat în urmă cu câteva zile un control la un operator economic care a ajuns la un debit de aproximativ 200.000 lei, însă acest lucru nu s-a datorat faptului că acesta nu a beneficiat de prevederile art. 285 alin. (2) din Codul fiscal, ci de neplata unor debite pierdute în instanţă şi neachitate până la data finalizării controlului.
Pentru cei 6 hotelieri care nu au îndeplinit condiţiile de acordare a reducerii, s-au stabilit debite cuprinse între 7.000 lei şi 120.000 lei, achitate până în prezent parţial sau integral.
Înţelegem şi achiesăm la nemulţumirea celor care sunt în această situaţie, dar nu înţelegem atitudinea rău intenţionată privind activitatea de control a instituţiei prin aplicarea în mod corect şi unitar a legislaţiei în vigoare.
Taxă rezervare loc parcare 2015
Persoanele fizice şi persoanele juridice pot continua (reînnoi) rezervarea, la cerere, a locurilor de parcare la domiciliu sau sediu, în parcajele amenajate pe domeniul public, în conformitate cu prevederile din anexa nr. 9 din HCLM 246/18.12.2014 privind taxele şi impozitele locale pentru anul 2015.

Valoarea taxei de continuare (reînnoire) a rezervării locului de parcare este de 500 lei pentru persoane juridice şi 173 lei pentru persoane fizice, sume ce se încasează până la 31.03.2015, data după care se aplică penalităţi pentru întărziere.

În scopul prelungirii autorizaţiilor pentru anul în curs, cetăţenii sunt aşteptaţi la Centrul de Informare Cetaţeni, bd. AL. Lăpuşneanu nr. 116 c, în incinta City Park Mall, et. 2, biroul nr. 1, în zilele de luni între orele 08:30 – 18:30 şi marţi - vineri, între orele 08:30 – 14:30.

Actele necesare pentru reînnoirea autorizaţiei persoane fizice / juridice sunt:
- certificatul de înmatriculare al autoturismului (copie);
- cartea de identitate a solicitantului (C.I. / B.I.) / certificat unic de înregistrare (copie);
- copie contract de leasing (unde este cazul);
- autorizaţia de rezervare din anul 2014, în original.

Totodată în vederea obţinerii unui loc nou actele necesare sunt:
- cerere tip completată şi avizată de asoc. de proprietari;
- plan amplasare parcaj în zonă şi a locului solicitat avizat de asoc. de proprietari;
- contract de leasing (unde este cazul);
- certificatul de înmatriculare al autoturismului (copie);
- cartea de identitate a solicitantului (C.I. / B.I.) (copie);

Persoanele scutite (veteranii de război, persoane cu handicap conf. art. 65 alin. 5 din Legea 448/2006, persoane fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din decretul Legii 118/1990) de la plata taxei vor anexa documentele doveditoare.
Restaurarea si Reamenajarea Promenadei si a spatiilor verzi din Zona Vraja Marii – Cazino – Port Tomis

Vineri, 26 octombrie 2012, au fost demarate lucrarile de restaurare si reabilitare a promenadei si a spatiilor verzi din zona Vraja Marii-Cazino-Port Tomis.

click aici pentru a descarca comunicatul de presa
  • Pentru sesizari telefonice sunati la 0241 550055 sau scrieti pe aceasta adresa de e-mail. Biroul Dispecerat va sta la dispozitie non-stop!
  • Daca ai fotografii ale orasului de alta data, si vrei sa contribui la completarea albumului foto, scrie-ne pe adresa primarie@primaria-constanta.ro
  • Stai conectat cu noi! Intra pe https://www.facebook.com/PrimariaConstanta si afla ultimele informatii sau spune-ti parerea despre problemele orasului!
    
Romana English
  • O noua sedinta ordinara a Consiliul local al municipiului Constanta - Convocator ***
  • Anunt de presa Constanta, 22 aprilie 2015 ***
  • Anunt de presa - Constanta, 21 aprilie 2015 ***
  • Sedinta de lucru ***
  • Sens giratoriu provizoriu ***
    
Descrierea site-ului Specificatii tehnice Harta site-ului
data ultimei actualizari a paginii curente: 24/02/2014
nr. vizite: 1738564
Copyright © Primaria Municipiului Constanta
duminică, 26 aprilie 2015