Primaria Municipiului Constanta
bd. Tomis nr.51, cod 900725
telefon: 0241488100, fax: 0241488195, 0241488101 , email: primarie@primaria-constanta.ro
Acasa Harta orasului Video Constanta Video Mamaia Album foto Persoane de contact
click aici pentru instructiuni privind accesarea paginii de catre persoanele cu dizabilitati
cautare avansata...
 
„CARAVANA DUNĂRII”

Evenimentul „CARAVANA DUNĂRII” se va desfasura marti, 09 iunie 2015, în intervalul orar 07:00-22:00, în Constanţa – zona Faleză Cazino.
Evenimentul constă în ampasarea Caravanei, în parcarea de lângă Comandamentul Flotei, pe o suprafaţă de aproximativ 50 mp.

În cadrul campaniei publicul va fi informat cu privire la importanţa fluviului Dunărea şi problemele cu care se confruntă ecosistemele care depind de Dunăre şi Marea Neagră.

Evenimentul este organizat de Asociaţia WWF Programul Dunăre Carpaţi România.

De interes
Anunt interventii pe Domeniul Public 28.05.2015
Anunt interventii pe Domeniul Public 28.05.2015
28.05.2015
Anunt RADET
RADET intervine in domeniul public in perioada 29.05.2015-02.06.2015 in urmatorul puncte de lucru:
- Str. Ferdinand, nr. 45.
Anunt RATC

In atentia publicului călător cu mijloacele de transport ale R.A.T.C. Constanta

R.A.T.C. Constanta anunța ca pe data de 01.06.2015 (a doua zi de Rusalii ) autobuzele R.A.T.C. vor circula în program de zi de sărbătoare   (5:45 – 23:00 ).

Anunt Serviciul Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa

Luni, 01 iunie, agenţiile fiscale SPIT sunt închise

Serviciul Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa anunţă contribuabilii că luni, 01 iunie 2015, activitatea instituţiei este suspendată.
Măsura respectă prevederile art. 139, alin (1) din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căruia, prima şi a doua zi de Rusalii sunt considerate zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează.

Programul cu publicul va fi reluat marţi, 02 iunie 2015, după cum urmează:
- ghişeele din str. Sulmona nr. 22, str. Atelierelor nr. 6, str. Alexandru Lăpuşneanu nr. 116C în incinta City Park Mall, str. Badea Cârţan nr. 3 şi str. Nicolae Grindeanu nr. 66, vor fi deschise publicului după următorul program:
- marţi, miercuri şi vineri – 08.30 – 16.30;
- joi – 8.30 – 18.30;
- ghişeul din b-dul Mamaia nr. 86, în incinta Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, va fi deschis publicului după următorul program:
- marţi şi miercuri – 8.30 -16.00;
- joi – 8.30 - 18.30;
- vineri – 8.30 - 14.30;
- ghişeul din str. Ecaterina Varga nr. 25-27 (fostul Centru de Informare pentru Cetăţeni) va funcţiona după următorul program: marţi – vineri între 08.00 – 16.00;
- ghişeul din incinta Poliţiei Rutiere, situat pe bulevardul I.C. Brătianu nr. 246 va fi deschis după următorul program: marţi - vineri 08.30 – 16.30.

Anunt Interventii pe Domeniul Public 29.05.2015
Anunt Interventii pe Domeniul Public 29.05.2015
29.05.2015
Ultimele stiri
O noua sedinta ordinara a Consiliul local al municipiului Constanta
In conformitate cu prevederile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare, se convoaca Consiliul local al municipiului Constanta in sedinta ordinara, marti, 2 iunie 2015, ora 12:00, in sala "Remus Opreanu" a Consiliului Judetean Constanta
click pentru a descarca convocatorul

ANUNŢ DE PRESĂ

Primăria municipiului Constanţa aduce la cunoştinţa cetăţenilor că în data de 06.05.2015 se vor executa lucrări de reparare a rampelor Pasajului Rutier Filimon Sârbu (IPMC) între  orele 10.00 - 16.00.

Pentru realizarea în bune condiţii a lucrărilor sus amintite, este necesară întreruperea totală a traficului auto pe podul IPMC.

 Informăm pe această cale conducătorii auto asupra rutelor alternative stabilite :

-  Sens de mers dinspre staţiunea Mamaia spre Mangalia: bd. Aurel Vlaicu – str. Pasajului – bd. I.C.Brătianu – pod Cumpenei – bd. Aurel Vlaicu.

-  Sens de mers dinspre Mangalia spre staţiunea Mamaia: bd. Aurel Vlaicu – pod Cumpenei – bd. I.C.Brătianu – str. Alba Iulia – bd. Aurel Vlaicu ;

 

Vă mulţumim pentru înţelegere!

Anunt de presa RAJA SA

     La întâlnirea cu reprezentanții companiilor de utilități publice, din 21.04.2015, reprezentanții municipalitatății le-au solicitat o implicare mai activă în activitățile sociale și publice ale urbei. Conducerea RAJA SA a decis ca fanfara societății să ofere gratuit constănțenilor și turiștilor programe muzicale.

     Concertele vor fi susținute pe Faleza Cazino Constanța, între orele 18.00-19.00, după următorul program :

  • Luna mai: 01, 02, 10, 16, 24, 30 ;
  • Luna iunie: 07, 13, 21, 27 ;
  • Luna iulie: 05, 11, 19, 25 ;
  • Luna august: 02, 08, 16, 22, 30 ;
  • Luna septembrie: 05, 13.

      Viceprimarul Decebal Făgădău mulțumește conducerii SC RAJA SA pentru răspunsul prompt la solicitarea primăriei.

Pensionarii invitati la picnicurile organizate cu ocazia zilei de 1 Mai

 ANUNȚ DE PRESĂ

 

     Primăria municipiului Constanța împreună cu Consiliul Local Municipal invită pensionarii la picnicurile organizate cu ocazia zilei de 1 Mai, începând cu orele 11.00, în urmatoarele locații:

  • Parc Casa de Cultură ;
  • Parc Tăbăcărie-interior Țara Piticilor ;
  • Piața Far.

    Pensionarii vor fi serviți cu mici, bere, băuturi răcoritoare și vor urmări programe artistice susținute de formații de muzică populară.

O noua sedinta ordinara a Consiliul local al municipiului Constanta
In conformitate cu prevederile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare, se convoaca Consiliul local al municipiului Constanta in sedinta ordinara, joi, 30 aprilie 2015, ora 12:00, in sala "Remus Opreanu" a Consiliului Judetean Constanta
Convocator
Ultimele comunicate de presa
2 iunie 2015, ultima zi pentru plata taxei de promovare a turismului

Serviciul Public de Impozite şi Taxe (S.P.I.T.) Constanţa reaminteşte tuturor operatorilor economici care desfăşoară activităţi economice în Staţiunea Mamaia şi/sau Sat Vacanţă că data de 02 iunie este ultima zi pentru depunerea declaraţiilor aferente anului 2015 şi de plată a taxei de promovare a turismului în Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă.
Nedepunerea declaraţiilor constituie contravenţie conform punctului 7 din Anexa 5 a H.C.L.M. nr. 246/2014 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2015 şi se sancţionează conform dispoziţiilor legale în vigoare.

SPIT, exemplu de bună practică în administraţia publică din România

Metodele de comunicare şi informare utilizate în cadrul Serviciului Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa au fost incluse în “Ghidul de bune practici privind utilizarea instrumentelor social media în administraţia publică”, elaborat în urma proiectului “Transparenţă şi calitate în administraţia publică prin social media”.

Scopul proiectului a fost stimularea utilizării reţelelor sociale în vederea creşterii rolului societăţii civile în promovarea principiilor bunei guvernări şi ale participării cetăţenilor la procesul de elaborare a politicilor la nivel local.

Precizăm că studiul s-a realizat în urma finanţării prin granturile Spaţiul Economic European 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România şi a evaluat 20 de instituţii şi autorităţi publice din punct de vedere al relaţiei cu cetăţenii, calitatea serviciilor oferite şi comunicarea prin social media.

LANSAREA PROIECTULUI

„REABILITAREA ŞI MODERNIZAREA ILUMINATULUI PUBLIC ÎN UNELE LOCALITĂŢI ALE ZONEI METROPOLITANE CONSTANŢA”

Marţi, 21 Aprilie 2015, ora 11.00, s-a desfăşurat în sala de conferinţe a  Hotelului Del Mar, staţiunea Mamaia, municipiul Constanţa, evenimentul organizat cu ocazia lansării oficiale a proiectului “Reabilitarea şi modernizarea iluminatului public în unele localităţi ale Zonei Metropolitane Constanţa”, SMIS 50565, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 1: „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniu major de intervenţie 1.1: „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Subdomeniul: „Poli de creştere”.

Contractul de finanţare aferent proiectului a fost semnat în data de 27.02.2015 între Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Constanţa – în calitate de Beneficiar, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice – în calitate de Autoritate de Management şi Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est – în calitate de Organism Intermediar şi are o durată de implementare de 10 luni.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea/reabilitarea infrastructurii urbane a Polului de Creştere – Constanţa prin îmbunătăţirea serviciilor publice şi dezvoltarea infrastructurii de bază care deserveşte la furnizarea acestora în scopul transformării municipiului şi arealului său de influenţă într-o zonă turistică în expansiune, cu o economie în creştere rapidă şi un standard de viaţă ridicat pentru toţi locuitorii săi.

La eveniment au fost prezenţi reprezentanţii ai: Polului de Creştere Constanţa, Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, Primăriei Municipiului Constanţa, Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Constanţa”, structurile de presă din judeţ şi echipa responsabilă cu implementarea proiectului.

  În cadrul evenimentului au fost prezentate: obiectivele proiectului, activităţile care vor fi desfăşurate, valoarea proiectului, contribuţia financiară din partea Uniunii Europene şi Guvernului României, precum şi rezultatele preconizate ale proiectului.         

Proiectul Reabilitarea şi modernizarea iluminatului public în unele localităţi ale Zonei Metropolitane Constanţa are o valoare totală de 32.296.166,58 lei, din care 32.103.163,06 lei reprezintă valoarea eligibilă pentru finanţare prin POR. Contribuţia financiară a Uniunii Europene la realizarea acestui proiect din Fondul European pentru Dezvoltare Regională este de 25.794.891,52 lei, 5.666.208,27 lei urmează sa fie alocaţi din bugetul naţional, iar 835.066,79  lei va reprezenta contribuţia Unităţii Administrativ - Teritoriale Municipiul Constanţa.

Informaţii suplimentare despre proiect se pot obţine de la: Doamna Alexandra Ciolacu – Responsabil promovare, e-mail: alexandra.ciolacu@primaria-constanta.ro, Tel: 0241.488.146; Fax: 0241.488.132        

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

REABILITAREA ŞI MODERNIZAREA ILUMINATULUI PUBLIC
SPIT - Serviciul Public de Impozite si Taxe Constanta va informeaza:

În perioada octombrie-decembrie 2014 au fost efectuate inspecţii fiscale la un număr de 18 operatori economici din Staţiunea Mamaia care aveau depuse cereri pentru reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren utilizate pentru prestarea de servicii turistice, prevăzută la art. 285 alin. (2) din Codul fiscal.
6 dintre aceşti hotelieri nu au putut beneficia de reducerea cu 50% pentru că nu au prestat servicii turistice mai mult de 6 luni aşa cum prevede modificarea Codului fiscal realizată conform OG nr. 30/31.08.2011. Înainte de această modificare, reducerea se acordă pentru prestarea de servicii turistice mai puţin de 6 luni.
Astfel, în perioada 2009-2011, când au fost efectuate verificări, facilitatea de reducere cu 50% a fost acordată ţinând cont de veniturile (ele fiind dovada prestării serviciului turistic) obţinute din servicii turistice, astfel cum sunt ele definite la punctul 218 al titlului IX din normele de aplicare ale Codului fiscal.
În perioada 2012-2014, din declaraţiile cuprinse în articolul Mediafax, înţelegem că s-ar fi dorit de această dată să nu mai ţinem cont de această abordare legală (menţionată în Cod), ci de o abordare fracţionată (adică să verificăm cheltuielile, nu şi veniturile).
Mai mult decât atât, chiar dacă stau cu uşa deschisă gata să presteze serviciul, atât timp cât nu intră nimeni, înseamnă că serviciul turistic nu este prestat şi ca atare nu pot beneficia de aceleaşi facilităţi fiscale ca ceilalţi operatori economici din staţiune care doresc şi reuşesc să funcţioneze tot timpul anului.
Totodată readucem aminte că potrivit declaraţiilor anterioare ale aceloraşi asociaţii patronale, Staţiunea Mamaia a înregistrat în ultimii 5 ani cel mai mare grad de ocupare dintre staţiunile aflate pe malul Mării Negre.
În ceea ce priveşte afirmaţia că “un hotel cu 150 de camere din Mamaia trebuie să plătească o diferenţă de 40.000 euro”, precizăm că instituţia noastră a finalizat în urmă cu câteva zile un control la un operator economic care a ajuns la un debit de aproximativ 200.000 lei, însă acest lucru nu s-a datorat faptului că acesta nu a beneficiat de prevederile art. 285 alin. (2) din Codul fiscal, ci de neplata unor debite pierdute în instanţă şi neachitate până la data finalizării controlului.
Pentru cei 6 hotelieri care nu au îndeplinit condiţiile de acordare a reducerii, s-au stabilit debite cuprinse între 7.000 lei şi 120.000 lei, achitate până în prezent parţial sau integral.
Înţelegem şi achiesăm la nemulţumirea celor care sunt în această situaţie, dar nu înţelegem atitudinea rău intenţionată privind activitatea de control a instituţiei prin aplicarea în mod corect şi unitar a legislaţiei în vigoare.
Taxă rezervare loc parcare 2015
Persoanele fizice şi persoanele juridice pot continua (reînnoi) rezervarea, la cerere, a locurilor de parcare la domiciliu sau sediu, în parcajele amenajate pe domeniul public, în conformitate cu prevederile din anexa nr. 9 din HCLM 246/18.12.2014 privind taxele şi impozitele locale pentru anul 2015.

Valoarea taxei de continuare (reînnoire) a rezervării locului de parcare este de 500 lei pentru persoane juridice şi 173 lei pentru persoane fizice, sume ce se încasează până la 31.03.2015, data după care se aplică penalităţi pentru întărziere.

În scopul prelungirii autorizaţiilor pentru anul în curs, cetăţenii sunt aşteptaţi la Centrul de Informare Cetaţeni, bd. AL. Lăpuşneanu nr. 116 c, în incinta City Park Mall, et. 2, biroul nr. 1, în zilele de luni între orele 08:30 – 18:30 şi marţi - vineri, între orele 08:30 – 14:30.

Actele necesare pentru reînnoirea autorizaţiei persoane fizice / juridice sunt:
- certificatul de înmatriculare al autoturismului (copie);
- cartea de identitate a solicitantului (C.I. / B.I.) / certificat unic de înregistrare (copie);
- copie contract de leasing (unde este cazul);
- autorizaţia de rezervare din anul 2014, în original.

Totodată în vederea obţinerii unui loc nou actele necesare sunt:
- cerere tip completată şi avizată de asoc. de proprietari;
- plan amplasare parcaj în zonă şi a locului solicitat avizat de asoc. de proprietari;
- contract de leasing (unde este cazul);
- certificatul de înmatriculare al autoturismului (copie);
- cartea de identitate a solicitantului (C.I. / B.I.) (copie);

Persoanele scutite (veteranii de război, persoane cu handicap conf. art. 65 alin. 5 din Legea 448/2006, persoane fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din decretul Legii 118/1990) de la plata taxei vor anexa documentele doveditoare.
  • Pentru sesizari telefonice sunati la 0241 550055 sau scrieti pe aceasta adresa de e-mail. Biroul Dispecerat va sta la dispozitie non-stop!
  • Daca ai fotografii ale orasului de alta data, si vrei sa contribui la completarea albumului foto, scrie-ne pe adresa primarie@primaria-constanta.ro
  • Stai conectat cu noi! Intra pe https://www.facebook.com/PrimariaConstanta si afla ultimele informatii sau spune-ti parerea despre problemele orasului!
    
Romana English
  • „CARAVANA DUNĂRII” ***
  • O noua sedinta ordinara a Consiliul local al municipiului Constanta - click pentru a descarca convocatorul ***
  • ANUNŢ DE PRESĂ

    ***
  • Anunt de presa RAJA SA ***
  • Pensionarii invitati la picnicurile organizate cu ocazia zilei de 1 Mai ***
    
Descrierea site-ului Specificatii tehnice Harta site-ului
data ultimei actualizari a paginii curente: 24/02/2014
nr. vizite: 1770972
Copyright © Primaria Municipiului Constanta
sâmbătă, 30 mai 2015